Науково-практичний семінар для координаторів районних(міських) дитячих громадських організацій
7 листопада 2013 року Центром громадянського виховання спільно з кафедрою виховання й розвитку
особистості КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» проведено
науково-практичний семінар для координаторів районних (міських) дитячих
громадських організацій за темою «Формування
системи цінностей у лідерів учнівського самоврядування». У роботі семінару
взяли участь 30 осіб.
Відповідно до програми семінару розглянуто
психолого-педагогічні підходи до вивчення ціннісних орієнтацій особистості та
науково-методичні аспекти формування системи цінностей в учнівської молоді в
умовах практичного впровадження «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11
класів ЗНЗ», презентовано досвід роботи координаторів щодо формування
загальнолюдських та національних цінностей у лідерів учнівського самоврядування.
Викладач секції виховання та розвитку особистості Вороніна
Г.Л. виступила з доповіддю «Інноваційна методика ТЕОПРАКС як джерело розвитку
дитячої громадської організації». Методист Центру практичної психології і
соціальної роботи Нурєєва Т.К. ознайомила присутніх з психолого-педагогічними
підходами до вивчення ціннісних орієнтацій особистості. Методист Центру
громадянського виховання Сіваченко І.Г. розглянула форми і методи формування
ціннісних ставлень особистості.
Директор БДЮТ Первомайської РДА Баймак О.Ю. представила
досвід роботи «Розвиток мобільності членів районної ради старшокласників в
умовах освітнього округу». Методист МЦ управління освіти Жовтневого району
Харківської міської ради Макарова О.В., та педагог-організатор ХЗОШ І-ІІІ ст.
№ 127 ім. Г.К. Жукова Першина Н.І. представили досвід «Рух юних
миротворців – важливий чинник виховання соціально-активних громадян».
Під час роботи творчих лабораторій учасники семінару ознайомилися
з методикою ТЕОПРАКС, взяли участь у практикумі спілкування «Як працювати разом
з друзями», інсценуванні ситуацій «Як впливати на людей, не ображаючи їх».
За результатами анкетування можна зазначити таке: усі
розглянуті під час семінару питання названі корисними для подальшої роботи;
невирішених у ході роботи питань не залишилося.
Щодо функцій
педагога (куратора, координатора) в роботі учнівського самоврядування відповіді
розподілилися таким чином:
95 %
стимулювання та підтримка дитячих ініціатив;
95 % створення
умов для самовираження особистості учня;
56 % цілеспрямований виховний вплив на дітей;
53 % контроль діяльності учнівського самоврядування;
21 %
проведення засідань активу;
16 % розробка
планів діяльності органів учнівського самоврядування;
11 % фасилітація;
0 % висування
кандидатур до активу.
Тільки 16 осіб з присутніх (52 %) зазначили, що в районі (місті) здійснюється методична
допомога координаторам учнівського самоврядування ЗНЗ.
1/3 присутніх не взяли участь в анкетуванні.
Результати
анкетування показали наявність проблемних питань у визначенні функцій
педагогічного супроводу учнівського самоврядування, на що слід спрямувати
подальшу роботу з педагогами.
Учасники
семінару надали пропозиції щодо організації та змісту методичних заходів
Академії для координаторів учнівського самоврядування на 2014 рік: збільшити
кількість методичних заходів практичного спрямування, організувати навчання
координаторів на спецкурсах, тренінгах тощо, продовжити ознайомлення з новими
підходами, моделями учнівського самоврядування.
Методист Центру
громадянського виховання І.Г.Сіваченко
Немає коментарів:
Дописати коментар