15 листопада 2013



Науково-практичний семінар для координаторів районних(міських) дитячих громадських організацій


7 листопада 2013 року Центром громадянського виховання спільно з кафедрою виховання й розвитку особистості КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» проведено науково-практичний семінар для координаторів районних (міських) дитячих громадських організацій за темою «Формування системи цінностей у лідерів учнівського самоврядування». У роботі семінару взяли участь 30 осіб.
Відповідно до програми семінару розглянуто психолого-педагогічні підходи до вивчення ціннісних орієнтацій особистості та науково-методичні аспекти формування системи цінностей в учнівської молоді в умовах практичного впровадження «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ», презентовано досвід роботи координаторів щодо формування загальнолюдських та національних цінностей у лідерів учнівського самоврядування.
Викладач секції виховання та розвитку особистості Вороніна Г.Л. виступила з доповіддю «Інноваційна методика ТЕОПРАКС як джерело розвитку дитячої громадської організації». Методист Центру практичної психології і соціальної роботи Нурєєва Т.К. ознайомила присутніх з психолого-педагогічними підходами до вивчення ціннісних орієнтацій особистості. Методист Центру громадянського виховання Сіваченко І.Г. розглянула форми і методи формування ціннісних ставлень особистості.
Директор БДЮТ Первомайської РДА Баймак О.Ю. представила досвід роботи «Розвиток мобільності членів районної ради старшокласників в умовах освітнього округу». Методист МЦ управління освіти Жовтневого району Харківської міської ради Макарова О.В., та педагог-організатор ХЗОШ І-ІІІ ст. № 127 ім. Г.К. Жукова Першина Н.І. представили досвід «Рух юних миротворців – важливий чинник виховання соціально-активних громадян».
Під час роботи творчих лабораторій учасники семінару ознайомилися з методикою ТЕОПРАКС, взяли участь у практикумі спілкування «Як працювати разом з друзями», інсценуванні ситуацій «Як впливати на людей, не ображаючи їх».
За результатами анкетування можна зазначити таке: усі розглянуті під час семінару питання названі корисними для подальшої роботи; невирішених у ході роботи питань не залишилося.
Щодо функцій педагога (куратора, координатора) в роботі учнівського самоврядування відповіді розподілилися таким чином:
95 % стимулювання та підтримка дитячих ініціатив;
95 % створення умов для самовираження особистості учня;
56 % цілеспрямований виховний вплив на дітей;
53 % контроль діяльності учнівського самоврядування;
21 % проведення засідань активу;
16 % розробка планів діяльності органів учнівського самоврядування;
11 % фасилітація;
0 % висування кандидатур до активу.
Тільки 16 осіб з присутніх (52 %) зазначили, що в районі (місті) здійснюється методична допомога координаторам учнівського самоврядування ЗНЗ.
1/3 присутніх не взяли участь в анкетуванні.
Результати анкетування показали наявність проблемних питань у визначенні функцій педагогічного супроводу учнівського самоврядування, на що слід спрямувати подальшу роботу з педагогами.
Учасники семінару надали пропозиції щодо організації та змісту методичних заходів Академії для координаторів учнівського самоврядування на 2014 рік: збільшити кількість методичних заходів практичного спрямування, організувати навчання координаторів на спецкурсах, тренінгах тощо, продовжити ознайомлення з новими підходами, моделями учнівського самоврядування.         Методист Центру                        громадянського виховання       І.Г.Сіваченко




Немає коментарів:

Дописати коментар